Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Άρες μάρες κουκουνάρες...Μουτσάτσος...




Εδώ και δύο εικοσιτετράωρα βλέπω να κάνει το γύρο του διαδικτύου ένα βίντεο με πρωταγωνίστρια την Κατερίνα Μουτσάτσου, σ' έναν υστερικό μονόλογο, που το μόνο που καταφέρνει είναι να επιβεβαιώσει τα χειρότερα στερεότυπα για την Ελλάδα και τους Έλληνες... Φανταστείτε, αν δεν έχει τύχει να το δείτε ως τώρα, ένα εθνοπατριωτικό μασάζ σε ύφος αντίστοιχο μ΄εκείνο που ο προπονητής του Ρόκυ Μπαλμπόα χρησιμοποιούσε για να πει στον "ιταλό επιβήτορα" πως "είναι μια μπουλντόζα".


Ή ακόμη, για να μην φαντάζεστε, ιδού:

Δεν πίνει, λέει, ούζο και δεν σπάει πιάτα. Επιπλέον, μιλάει πολλές ξένες γλώσσες και ουρλιάζει ότι συνέλαβε (αλήθεια, η Μουτσάτσου προσωπικώς το συνέλαβε;) την έννοια της δημοκρατίας, της ελεύθερης αγοράς και της κριτικής. Μ' άλλα λόγια, αν δεν ήταν η κ. Μουτσάτσου, εσύ που με διαβάζεις κι εγώ που γράφω, όλος ο πλανήτης θα πηδούσε από κλαδί σε κλαδί μουγκρίζοντας και θα τρωγε μπανάνες.  Ευτυχώς, δηλαδή, για τη Δύση, που υπάρχει ο νεοέλληνας (neo-hellene) γιατί αλλιώς ακόμη θα κυνηγιόμασταν με τα ρόπαλα...

Πολύ συγκινητικό το βίντεο...Ειδικά όταν άκουσα να μπαίνει από κάτω κι ο εθνικός ύμνος σε ένα αργό ανατριχιαστικό κρεσέντο, προς στιγμή, μ' έκανε να ξεχάσω πως:

" Με λένε Νίκη και είμαι ελληνίδα. Και ουζάκι πίνω και πιάτα σπάω και ξέρω πολλούς Νίκους και Κώστηδες απ την Ελλάδα, που άλλοι είναι μια χαρά παιδιά κι άλλοι όχι και τόσο. Οι πρόγονοί μου-αν και οι απόψεις διίστανται και ιστορικός δεν είμαι- πράγματι συνέλαβαν την έννοια της Δημοκρατίας κι έτσι εγώ σήμερα με περισσό καμάρι έκανα υπουργό έναν πρώην (;) δηλωμένο φασίστα και ετοιμάζομαι να βάλω στη Βουλή τη Χρυσή Αυγή.

Είμαι ελληνίδα. Οι πρόγονοί μου επίσης (με τον αστερίσκο να παραμένει) συνέλαβαν την ιδέα της ελεύθερης αγοράς, αυτό κατά την κ. Μουτσάτσου γιατί μέχρι σήμερα, νόμιζα ότι αυτή τη "λαμπρή ιδέα" την οφείλουμε στον Adam Smith, οπότε αυτό καθιστά απολύτως θεμιτό το να δανείζομαι για ν'αγοράζω τσάντες των 700 ευρώ ή να πηγαίνω διακοπές με δανεικά στα Παρίσια και τα Λονδίνα και σήμερα να μην έχω να φάω.
 Επιπλέον, οι πρόγονοί μου συνέλαβαν και την ιδέα της κριτικής σκέψης, την οποία ως γνωστόν κατοχύρωσαν ες αεί, απαγορεύοντας σε οποιονδήποτε μη Hellene να κάνει χρήση της, χωρίς να πληρώσει τα σχετικά δικαιώματα (άλλωστε, αν δεν διαθέτεις και το σχετικό γαλανόλευκο dna, και να θες, δεν μπορείς).

Είμαι ελληνίδα κι επειδή είμαι απόγονος του Αριστοτέλη και του Ευκλείδη, νομιμοποιούμαι να χρεώνω τη χωριάτικη 7 ευρώ και να κλέβω τον τουρίστα που παίρνω κούρσα από το Ελ. Βενιζέλος. Αυτός είναι βλάκας γιατί δεν είχε παππού τον Σωκράτη και την Ξανθίππη όπως εγώ.

Το Πυθαγόρειο θεώρημα μου δίνει το δικαίωμα να κατουράω και να φτύνω όπου βρω, ενώ τα έπη του Ομήρου έχουν ξεστραβώσει εκατομμύρια δυτικούς, γεγονός που επιτρέπει να κλείνω το λιμάνι, τα νησιά, τους αρχαιολογικούς χώρους, το κέντρο της Αθήνας και τις υπηρεσίες αυτής της χώρας, όποτε  μου καπνίσει.

Με λένε Νίκη και είμαι ελληνίδα. Οι προγονοί μου κι εσύ κι εγώ- απ ό,τι μ' ενημερώνει το βιντεάκι, θεμελιώσαμε τα πάντα κι έτσι, μαγκιά μας που ο παρολίγον πρωθυπουργός της χώρας τσέπωσε δεκάδες εκατομμύρια σε μίζες και τα κανε γάμους και πανηγύρια, νεοκλασσικά και παντόφλες Hermes των 900 ευρώ.

Ο Μέγας Αλέξανδρος που κατέκτησε τους βαρβάρους με τον πάπυρο στο χέρι και ευτυχώς τους έκανε ανθρώπους, φρόντισε να μπορώ εγώ σήμερα να παίρνω αγροτικές επιδοτήσεις και να τις κάνω Porsche και μπουζούκια και λογαριασμό να μη δίνω σε κανέναν κουτόφραγκο.

Είμαι ελληνίδα και σιχαίνομαι τους Γάλλους γιατί είναι σοβινιστές. Δεν ξέρουν πολλές ξένες γλώσσες όπως εγώ κι επίσης, όλο λένε ότι προσέφεραν στον δυτικό πολιτισμό, εξελίσσοντας τη Δημοκρατία και τις ανθρωπιστικές επιστήμες, την τέχνη και τα γράμματα. Κουραφέξαλα. Αν δεν ήταν οι αρχαίοι hellenes κι εσύ κι εγώ προσωπικά, ακόμα ο Σαρκοζί θα σερνε την Κάρλα στη σπηλιά του, τραβώντας την απ' τα μαλλιά μην του γεμίσει άμμο".


Προφανώς, όπως άλλωστε σε κάθε περίπτωση, η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Μετά απ' όσα έχουν συμβεί σ αυτή τη χώρα, την ιστορία, ίσως, θα πρεπε να την προσεγγίζουμε μάλλον αυτοκριτικά παρά με ναρκισσισμό. Όσα ισχύουν από αυτά που νευρωτικά (αλήθεια, δε σκέφτηκε ότι τώρα όλοι οι ξένοι θα μας έχουν για υστερικές;) διακηρύσσει η hellene του βίντεο, ας αφήσουμε τους άλλους να τα εντοπίσουν.

Παρενθετικά, προτιμώ κι εγώ το HELLAS από το GREECE και αντιστοίχως το Hellene από το Greek, θεωρώ, όμως, υπεραπλουστευτικό να πιστεύει κανείς ότι θα επιτευχθεί το περιβόητο rebranding μας, αν επιβάλουμε αυτή την αλλαγή αλλά κρατήσουμε τη χωριάτικη στα 7 ευρώ...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου